|
Egyéni coaching - Személyes vezetésfejlesztés |
---|
I. A coachingról Mivel a vezetők általában jól képzettek a szakmájukban, azonban kevésbé képzettek, inkább tapasztaltak vezetői pozíciójukban, ezért ahhoz, hogy a saját és a szervezet hosszú távú céljai teljesüljenek, kiegészítő képzésre, fejlesztésre van szükség. Napjainkban a legkorszerűbb vezetésfejlesztési módszer az angolszász kultúrából terjedő coaching (bár már többezer évvel ezelőtt találunk hasonló folyamatot, amikor Mózest apósa tanítgatja a vezetői szerepre), mivel az egyénre szabott, a vezető személyes témái és egyéni fejlődési tempója szerint történik a tanulás-fejlődés. Ezért hatékony, nem a felszínen, átmenetileg, hanem hosszú távú ereedmény érhető el. II. A javasolt folyamat: Indító fázis Az együttműködés előtt a klienssel személyes megbeszélésen megismerkedünk, és kölcsönösen döntést hozunk arról, hogy együtt dolgozzunk-e a továbbiakban. Ezen a megbeszélésen tisztázzuk a szervezet és az ügyfél vezetői értékeit, fejlődési irányait, a coachingtól általában elvárt céljait. A coaching ülések Tapasztalataink szerint a minimum nyolc üléses sorozat válik be, azzal, hogy a folyamat közepén visszatekintünk az elért eredményekre, hiányokra, valamint meghatározzuk a további irányt. Az egyes ülések egyeztetett időpontban zajlanak, 1,5-2 órás tartamúak. A coach feladata az idő figyelése, és betartása az ülés során. A megbeszélések témái vagy a korábban egyeztetett témák, vagy az ülés elején felvetett témák. Záró-értékelő megbeszélés Az utolsó ülésen vagy néhány hét elteltével célszerű értékelő megbeszélést tartani. Ezen áttekintjük az elején megfogalmazott célokat, és értékeljük azok teljesülését. III. Az alkalmazott módszertan Az alkalmazandó módszertan három felfogás egyesítéséből, illetve különböző időpontokban alkalmazásából áll, annak megfelelően, amit a coach aktuálisan szükségesnek lát. A 4. ponttól azokat az eszközöket írjuk le, amelyeket érdemes alkalmazni az ülések során.
A három eljárást együtt alkalmazzuk, azonban attól függően, hogy mi a téma, és hogy a kliens milyen módon érintett a témában, mások lehetnek a hangsúlyok. Alkalmazható kérdőívek:
Mindhárom kérdőív magyarul, internetes kitöltés révén használható. Ezeket csak akkor alkalmazzuk, ha valamely téma mentén mind a coach, mind a kliens ezt jónak látja. |
Kapcsolatfelvétel
Felkeltettük érdeklődését? Kérdése van? Kattintson ide, és lépjen máris kapcsolatba velünk! |
|